Abr 212017
 

Este 1º de Mayo nos encuentra en un contexto de guerra mundial por los recursos y el petróleo, que nos señala sus palabras de orden: competitividad, individualismo, consumismo. Dictados del nuevo reordenamiento mundial, marcado por la tendencia fascista que desde EEUU, Rusia y otras potencias se nos intenta imponer, mediante la guerra y el terror.

¿Y dónde nos encontramos los trabajador@s, en este contexto, como clase explotada? En las empresas se nos pretende imponer la “competitividad” como medida de todas las relaciones, y así se nos quiere aislar, romper los lazos de solidaridad de clase que es justamente nuestra fuerza. Se pretende enfrentarnos entre nosotr@s: veteran@s frente a jóvenes, hombres frente a mujeres, autócton@s frente a extranjer@s, técnicos frente a aprendices, etc. Y en este enfrentamiento artificial, quien sale ganando siempre es la patronal.

El ejemplo de esto es que pretenden asustarnos con la máxima de la competitividad, el miedo al cierre, las “pérdidas” anuales, etc. ¿Y cuál es la solución de la patronal? Cada vez más contratos basura, más contratas y subcontratas, cada vez más externalizaciones.

A veces encontramos trabajador@s que ven en el trabajad@r extern@ una competencia, alguien que “viene a por mi puesto”, un peligro cercano, alguien que trabaja más barato… Compañer@s: ese trabajad@r extern@ es trabajad@r como nosotr@s, es aún más explotado que nosotr@s, y en este sentido es un compañer@ que también se debe organizar y luchar junto a nosotr@s, ese trabajad@r externo serán nuestros hijos, nuestras hijas, cuando accedan a un trabajo, son los excluidos, somos nosotros mismos en cuanto día a día vamos siendo mayoría en el mundo del trabajo: trabajador@s con contratos paupérrimos.

El presente laboral nos encuentra como clase trabajadora con múltiples frentes abiertos: se nos miente diciendo que “baja el paro”, pero la realidad es que se cambiaron contratos indefinidos por infinidad de contratos basura, externalizaciones temporales y a precio de saldo, con la inseguridad más absoluta para trabajador@s y, todo sea por la “competitividad”. Por otro lado, se continúa llevando la producción industrial a otras regiones del mundo con mano de obra más barata. Y por si fuera poco, vemos cómo se nos va reemplazando por máquinas y robots en los ámbitos más inusuales: desde la industria hasta la gasolinera y el supermercado.

Este 1º de Mayo de 2017 reivindicamos nuestro día de lucha de la clase trabajadora. Lucha, solidaridad y organización, que son nuestra fuerza para hacer frente a todos los golpes por parte de la patronal y el estado.

Al fascismo y la guerra, a la injusticia y la opresión, a la competitividad y el individualismo, a la política parlamentaria, al Capitalismo… nosotr@s oponemos justicia social y solidaridad, igualdad y fraternidad, autonomía y asamblea, por la construcción de una sociedad libertaria.

1º de Mayo, ¡día de lucha de la clase trabajadora!
Organización y lucha, ¡nuestras armas frente al nuevo fascismo!

Manifestación en Mollet:
Lunes 1º de Mayo a les 12.00 hores, Plaça de l’Ajuntament

 

CGT Vallès Oriental
c/ Francesc Macià 51, Mollet del Vallès
Telf: 93 593 1545 /  625 373332
email: cgt.mollet.vo@gmail.com
Web / Facebook / Twitter

 

Abr 202017
 

¿De qué salud laboral hablamos en estos tiempos laborales y sociales, precarios y de basura?

El modelo de relaciones laborales del estado español, está enfermo de neoliberalismo y ausente de derechos fundamentales. Desde el gran pacto social del 77 (Pactos de la Moncloa), hemos asistido a la voladura de unas relaciones laborales e industriales, basadas en un equilibrio entre el capital y el trabajo, hasta situar el modelo social (toda relación salarial es una relación social), como un modelo precario, inseguro y de imposible proyecto de futuro para una vida digna de la mayoría social, las personas asalariadas.

La reforma del PSOE en el 84/85, se cargo el contrato estable y fijo, como el único contrato ordinario en el derecho laboral. Se crearon hasta 14 modalidades de contratos temporales y se terminó con la relación estable entre la persona asalariada y su empleo.

La reforma del PSOE en el 94, liberaliza las condiciones de trabajo en jornada, horario, sistemas retributivos, turno, etc. y Expedientes de Regulación de Empleo (ERE), dotándoles a los empresarios de toda autoridad para modificar de manera unilateral las condiciones de trabajo. La Administración (el estado) es una mera espectadora en los ERE y se introduce la flexibilidad como norma de organización del trabajo.

Las distintas reformas a partir de los 90, liberalizan hasta tal punto los mercados laborales que los sistemas de organización del trabajo pasan a tener un eje sobre el cual gira todo el modelo: la descentralización productiva, los sistemas de trabajo donde las contratas y subcontratas, apalancan el modelo precario, inseguro y vulnerable del mismo y la libertad absoluta del capital, pasa a constituir el único principio de la vida.

La liberalización de los mercados de bienes y servicios, de la energía, de las telecomunicaciones, de los transportes, las finanzas, así como la desregulación laboral y el desmantelamiento y entrega al mercado privado de los denominados servicios públicos, recorre toda la época de finales del siglo XX y los 17 años que llevamos del siglo XXI, siendo la UE quien determina y fija las reglas de las políticas económicas, fiscales y sociales.

El 2011 para el Estado español, marca un punto de inflexión, al originarse un golpe de muerte al estado social y de derecho, con la Reforma del artc.135., que pulveriza las bases de la sociabilidad, descohesionando la misma, empobreciéndola y precarizándola, y aumentando exponencialmente la desigualdad social. Se ha instaurado un régimen de injusticia social.

Los cambios legislativos, las reformas laborales, representan la legalidad aplicada con mano de hierro sobre las clases asalariadas y la flexibilidad ha inspirado toda la legislación laboral desde hace ya más de 33 años.

Nos encontramos con un marco de relaciones laborales enfermo de neoliberalismo: inseguro para las personas trabajadoras, a la vez que ha disuelto el carácter colectivo del conflicto, individualizando las relaciones laborales y tratando de sustraer la naturaleza social y colectiva de las relaciones salariales.

Se ha alcanzado la homogenización a la baja de las condiciones de trabajo, en torno al criterio de flexibilidad y se ha posibilitado la restructuración salvaje que el empresariado ha llevado y está llevando a “termino” en todos los sectores de actividad, sin límites institucionales y sin resistencia sindical.

La vulnerabilidad, la inseguridad, se expresan como la fractura entre presente y futuro, también como fractura entre individuo y colectividad. Se expresa en una disminución en la capacidad de emancipación de las personas trabajadoras, especialmente jóvenes y mujeres, y de la cada vez más escasa cobertura institucional, lo que conlleva un empeoramiento integral de la salud no solo en la cadena del trabajo, sino en la propia vida de las personas.

Un modelo enfermo que ha sido capaz, por medios autoritarios y disciplinarios: leyes, organización del trabajo, sentencias, de trasladar todos los riesgos a las personas trabajadoras y que a la vez, cuando esa persona se da de baja por tener deteriorada su salud por el hecho de trabajar, puede ser despedida sin más.

Ante un modelo enfermo de neoliberalismo, solamente la organización de la clase trabajadora y la lucha pueden generar una buena salud laboral y social.

 

CGT Vallès Oriental
c/ Francesc Macià 51, Mollet del Vallès
Telf: 93 593 1545 /  625 373332
email: cgt.mollet.vo@gmail.com
Web / Facebook / Twitter

Abr 202017
 

No con nuestro dinero

Implacable en su presión fiscal, El Estado no cesa de pedirnos: IRPF, IVA, impuestos indirectos, tasas…  Y en este tiempo de tremendos recortes en gasto social, de pérdida de derechos y de la mayoría de nuestras conquistas, de desmantelamiento de lo público, cuando el parco estado del bienestar que aún disfrutábamos se tambalea, observamos con vergüenza cómo, año tras año, se renuevan enormes inversiones en el más estéril de los gastos: el Gasto Militar.

La Administración se queda, ejercicio tras ejercicio, con cientos de euros de cada contribuyente. ¿Para qué? Para comprar armamento (¿contra quién se usará?), para absurdas intervenciones militares en el exterior (los nuevos modos del colonialismo “humanitario”), para sostener el complejo de la inútil investigación militar…

Hacer Objeción Fiscal

Frente a este despropósito, la ciudadanía tiene un arma: la Objeción Fiscal.

La Objeción Fiscal que no es otra cosa que nuestra negativa a colaborar con el Estado en los gastos de preparación de guerras y en el mantenimiento de la estructura militar, desobedeciendo activamente en el momento de realizar la declaración de la renta (IRPF). Consiste, técnicamente,  en aprovechar la declaración del IRPF para desviar una parte de la totalidad de nuestros impuestos a un proyecto que trabaje en la defensa de un progreso social solidario.

¿Cómo se hace?

La declaración del IRPF supone una magnífica oportunidad de recuperar este dinero y destinarlo a un fin justo. Cualquier persona, tenga o no ingresos, tenga o no nómina, esté o no dada de alta, puede hacer la declaración de Hacienda y reclamar este dinero al Estado para desviarlo a un proyecto alternativo por la Paz. Puede salir a pagar, a devolver o de cuota cero… En todos los casos es posible objetar. Si la declaración es recibida ya hecha o se confecciona con un programa informático, siempre es posible copiar manualmente los datos a un impreso en papel –añadiendo la objeción– y presentarla en Hacienda o en el banco.

Dos maneras concretas de hacerla:

Cuota fija: teniendo en cuenta que el Estado ha destinado este último año la cantidad de 890,87€/persona, para gastos militares, se establece una cuota orientativa para objetar de 84€. Teniendo en cuenta que es orientativa y que la persona que objeta decidirá si la cantidad es mayor o menor.

Cuota abierta: puesto que la administración dispone de tantos medios para recaudar nuestro dinero, resulta complicado determinar la cantidad exacta que nos cobran a lo largo de todo un año. Sin embargo, la Objeción Fiscal es, ante todo, una acción pública y colectiva de denuncia al militarismo y una interpelación a la sociedad. Es mucho más importante el hecho de objetar que la cantidad objetada y, por ello, cualquier cantidad (por pequeña que pueda ser) es válida.

En ambos casos la mecánica es muy fácil:

  1. Hacer la declaración de la renta hasta llegar al apartado de “Retenciones y demás pagos a cuenta”. Tachar uno de los subapartados no utilizado y escribir encima: “Por Objeción Fiscal al Gasto Militar”. En la casilla, añadir, la cantidad a objetar (la cuota fija o cualquier cuota abierta decidida).
  2. Terminar normalmente el resto de la declaración, sin olvidar que el “Resultado de la declaración” tiene que verse disminuido -si es “a pagar”- en una cantidad igual a la cantidad objetada o que la cantidad a devolver -si es “a devolver”- tiene que verse aumentada también en dicha cantidad.

Recuerda:

La declaración  puede salir a pagar, a devolver o de cuota cero. Siempre es posible declararse persona objetora y reclamar el dinero de los impuestos destinado al gasto militar y desviarlo a un proyecto alternativo por la PAZ.

Es posible utilizar el programa P.A.D.R.E., la página web de Hacienda, los servicios de una gestoría o la cita previa para hacer los cálculos generales de la declaración, pero sin entregarla. Después se trasladan los números manualmente a un impreso, se calcula la objeción y, ahora sí, se entrega a Hacienda o se presenta en el banco.

Para las dos opciones:

Acabada la declaración, se ingresa la cantidad de la objeción fiscal al gasto militar en el proyecto alternativo elegido. Es necesario solicitar que en el concepto del recibo requerido al banco al realizar el ingreso alternativo aparezca “Objeción Fiscal al Gasto Militar”.

No olvidar adjuntar a la declaración el justificante del ingreso.

La Objeción Fiscal al Gasto Militar es una herramienta humilde pero eficaz, permite evitar que parte de nuestra riqueza se destine a fines criminales y, a la vez, denunciar la financiación del militarismo y poder dedicar algo de nuestro dinero a fines socialmente útiles y transformadores.

CGT Vallès Oriental
c/ Francesc Macià 51, Mollet del Vallès
Telf: 93 593 1545 /  625 373332
email: cgt.mollet.vo@gmail.com
Web / Facebook / Twitter

 

Abr 202017
 

Formació per a delegades, oberta
Dilluns 24 d’abril (18h)

Companys i companyes,

El proper dilluns 24 d’abril realitzarem la següent sessió de formació.

DONES I SINDICALISME
A càrrec de Isabel Pérez. Catedràtica de història i membre de CGT Garraf.

Aquesta formació va adreçada a totes aquelles persones que vulguin impartir aquests temes a joves (col·lectius de barri o poble, ESO, FP i Batxillerat).

Dilluns 24 d’abril
Horari: 18h

A la Sala Costa i Font, al local de CGT de Barcelona.Via Laietana 18, 9ª planta.

CGT Ensenyament

 

Abr 102017
 

¿Qué es la salud laboral? ¿Se dan demasiadas bajas o son muy pocas? ¿Quién debe cuidar de nuestra salud en el trabajo? ¿Son las trabajadoras los únicos responsables de evitar los accidentes? ¿Es el estrés una enfermedad? Para que no te enfermen, queremos hablar y debatir de todo esto y mucho más  en Rojo y Negro TV. El martes 11 a las 21:00 horas, en directo en Canal 33 y en La Mosca TV. Te esperamos.

Rojo y Negro TV

Secretaría de Comunicación
CGT Confederal

Abr 072017
 

Dilluns 10 d’Abril a les 12:30 totes als jutjats de Granollers a donar suport a les 12 encausades #jotambéenkantoGranollers

Companys/es:

Des de la CGT del Vallès Oriental volem manifestar la nostra solidaritat amb totes les persones encausades, farem difussió de la concentració en els nostres medis, i intentarem acudir el major número de membres possibles. Així mateix,  restarem a l’espera de les convocatòries que ens aneu fent arribar.

Absolució encausades!

Ens veiem en la lluita!

CGT Vallès Oriental
c/ Francesc Macià 51, Mollet del Vallès
Telf: 93 593 1545 /  625 373332
email: cgt.mollet.vo@gmail.com
Web / Facebook / Twitter

————————————————————
Comunicat de Ca l’Enkant Granollers

El dilluns 10 d’abril jutjaran a 12 persones per voler omplir de vida un espai que feia 9 anys que estava abandonat. Trobem injust, que els governs, lluny d’intentar arreglar els problemes reals de la nostra societat, segueixi castigant i criminalitzant les lluites populars que posen el descobert els veritables problemes de la nostra societat i les seves mancances. És per això que entenem que amb aquest judici volen escarmentar a totes les persones que intenten transformar la societat i volem reclamar l’absolució de les 12 companyes encausades i que s’arxivi la causa. No podem acceptar que condemnin a 12 companyes per donar un ús social a un espai abandonat.

Des de l’assemblea de Ca l’Enkant volem convocar a totes les persones, entitats i col·lectius de Granollers i d’altres punts de la comarca a donar suport a les 12 persones encausades el dilluns 10 d’abril a les 12.30 als jutjats de Granollers.

Assemblea de Ca l’Enkant
————————————————————

Abr 062017
 

Ho vam dir fa tan sols uns dies: CCOO-UGT havien presentat una proposta salarial tan miserable que era impossible que la patronal digués que no. El 31 de març, han consumat la traïció a tots els treballadors i treballadores de telemarqueting i han signat un preacord de conveni que ens enfonsa més en el pou de la precarietat per als propers anys.

Un teatret en la taula negociadora perquè és evident que ho tenien preparat des del principi. Un conveni 0,0%: 0€ de pujada per 2015, 0€ per 2016, i per als anys successius l’IPC de l’any anterior més un diferencial, la qual cosa suposa que les treballadores carregarem amb les pujades de la vida cada any, i si tenim la fortuna de no ser acomiadades per “disminució de trucades”, per una “successió d’empresa” o qualsevol altra excusa, recuperarem a l’any següent part d’aquest cost mentre les treballadores assumim, mes a mes, les pujades de l’IPC de l’any en curs…. ELIMINEN AIXÍ EL DRET I PAGAMENT D’ENDARRERIMENTS.

Per 2018 i 2019 es pujarà un 0,5% (4€ de pujada en el sou mitjà del sector) per sobre de l’IPC de l’any anterior, i si l’IPC és menor del 0,6% en aquests anys afegir el que falti fins a un 0,6%. Una autèntica ganga salarial per a la patronal!!, perquè no només s’han estalviat el 5% de perduda salarial dels treballadors del conveni anterior, sinó que els han sortit gratis els 2 anys que han estat retardant la negociació d’aquest nou conveni.

Un conveni de continuïtat que mira cap a un altre costat per als problemes dels treblladors del sector quan aquest conveni estava anomenat a ser un principi de solució davant la precarietat accelerada del telemarqueting: començant per impedir els acomiadaments massius de treballadores per “disminució de trucades” i per “successió d’empreses” al no garantir la subrogació, i continuant per la dignificació de les hores dels contractes a temps parcial que avui impedeixen viure del seu treball a molts treblladors, la pressió i estrès creixent, els torns i horaris variables, la polivalència al mateix preu i l’absència d’una carrera professional, les ETT´s, les empreses pirata… Quan es van iniciar les vagues s’ha aconseguit la major mobilització i repercussió mediàtica del telemarqueting de tota la història…. fins que CCOO-UGT, parant en sec la mateixa de forma inexplicable i UGT llançant una vaga-pont d’una setmana que ni els seus delegats han fet, han rebentat la mobilització. Quan un sindicat sufoca la lluita dels treballadors, perpetuant amb això la precarietat, quin nom mereixen…

Article sencer: CGT Catalunya

Sector Federal de Telemarquèting de la CGT
https://www.cgt-telemarketing.es
https://www.facebook.com/cgttelemarketing/
https://twitter.com/cgttelem

Mar 272017
 

Comunicat del SP de la CGT de Catalunya

Defensem els miners i el territori

Des de fa dècades l’empresa minera Iberpotash (actualment propietat de la multinacional israelí ICL) explota les mines de potassa de Sallent i Súria. I també des de fa dècades ha anat desfent-se del runam a la coneguda muntanya del Cogulló de Sallent, causant perjudicis pels aqüífers i el propi riu Llobregat. Durant aquest temps, els abocaments han comptat amb el silenci còmplice de governs de diferent color que no han pressionat com calia a la multinacional per a que complís amb la responsabilitat i cura del territori on estava instal·lada. Així doncs, el resultat és que s’embutxaquen desenes de milions d’euros anuals i ens deixen els residus.

La lluita del poble de Sallent va permetre guanyar una batalla judicial per a que deixessin de fer-se els abocaments al Cogulló, establint-se l’1 de Juliol de 2017 com a fi d’aquesta pràctica. Mentre no arribava aquesta data, Iberpotash hauria d’haver acondicionat la mina de Súria, que compta amb una planta de tractament de residus, per a absorbir la producció i plantilla de la mina de Sallent. Era l’anomenat Pla Phoenix, que porta anys d’endarreriments. A data d’avui, aquest canvi no s’ha realitzat, el que significa que 1000 llocs de treball directes i fins a 4000 comptant els indirectes estan penjant d’un fil, una amenaça de primer nivell per a les famílies de miners i mineres directament afectades i el conjunt del Bages i comarques properes.

Estem a 3 mesos d’aquesta data i l’empresa no aporta cap solució. Estem a 3 mesos d’aquesta data i el govern no aporta cap solució. Estem a 3 mesos d’aquesta data i se’ns acaba la paciència.

Aquells que feien ulls grossos amb la multinacional, ara estan xiulant, dissimulant, com si no passés res, abandonant als i les treballadores a la seva sort, doncs si no hi ha feina hi ha EROs, ERTEs i acomiadaments generalitzats. No és gens descartable que l’empresa, a més, aprofiti l’ocasió per a fer xantatge sobre les condicions de la plantilla directa i de subcontractes. Això, per una comarca ja prou castigada per diverses crisis industrials, tèxtils i mineres, és un cop demolidor.

Els miners i mineres de Súria i Sallent volen treballar i exigeixen que aquesta feina sigui respectuosa amb el territori. És un insult a la intel·ligència que l’empresa multinacional i el govern pretenguin fer-nos creure que a tres mesos vista no tenen previst l’escenari que hi haurà, fet que ens fa suposar que no ho comuniquen perquè serà negatiu pels miners.

Creiem que davant la passivitat existent, és l’hora d’iniciar la defensa activa dels llocs de treball i el territori. En una lluita que no és només dels i les treballadores de la mina, sinó també de les seves famílies. També de les comarques del Bages i Berguedà. També de tota la classe treballadora.

Fem una crida a estar atentes i preparar la solidaritat de classe que calgui. Si no hi ha solució, els miners i mineres pujaran des del kilòmetre de fondària on estan treballant, sortiran al carrer i faran sentir de forma nítida la seva veu en defensa dels seus drets, llocs de treball i el respecte al territori, front el desig de beneficis de la multinacional. La CGT de Catalunya estarà, com sempre, al seu costat, preparada.

23 de març de 2017

Secretariat Permanent de la CGT de Catalunya

 

Mar 222017
 

ManifestDescarregar manifest en pdf

El sábado 1 de abril, toda la CGT de Catalunya nos manifestamos en Manresa, estamos todos y todas convocados, la actitud y presencia de la CGT quedará marcada en las calles de Manresa, donde acudiremos desde todos los rincones de Catalunya. El éxito de la misma estará asegurado con nuestra presencia, apuntaros este día en vuestras agendas, todos y todas somos necesarias.

En la CGT Vallès Oriental estamos organizando nuestra movilización hacia Manresa, viendo ofertas de autocares y viendo las mejores opciones. Pronto abriremos las listas de inscripción y anunciaremos horarios y demás información.

El sábado 1 de abril en Manresa (Plaça Bonavista, 11:30h) estaremos presentes defendiendo los servicios públicos y las pensiones, y contra la represión sindical, por una vida digna!

CGT Vallès Oriental
c/ Francesc Macià 51, Mollet del Vallès
Telf: 93 593 1545 /  625 373332
email: cgt.mollet.vo@gmail.com
Web / Facebook / Twitter

—————————————————————————————-
Manifest en defensa del que és nostre i contra la repressió
Manifestació 1 d’abril de 2017 a Manresa

Any rera any veiem com els diferents governs legislen i aproven lleis que ens retallen drets. Que permeten als empresaris disposar encara més de les nostres vides, dictant-nos en funció dels seus interessos com han de ser les nostres condicions laborals i, quan no els servim, llençar-nos a la cuneta.

Any rera any veiem com la patronal, esperonada pel servilisme de governs, imposa de manera més crua i descarnada la llei del seu benefici privat al conjunt de la població. No tenen cap mania per tancar una fàbrica i deslocalitzar-la allà on els salaris són més baixos, sovint en països víctimes de l’empobriment imperialista i de dictadures salvatges. I han agafat per norma xuclar milers de milions de diners públics pels seus negocis, per tapar els forats de bancs que prèviament han descapitalitzat, etc. Uns diners aportats per totes i tots amb el nostre treball i els nostres impostos.

Manifest sencer:
CGT Manresa (facebook)
CGT Catalunya (web)

 

Mar 152017
 

Desalojo de Ca l’Enkant, de Granollers

Esta mañana ha sido desalojado el Centre Social Okupat Ca l’Enkant, de Granollers, con un gran desplegamiento de los mossos antimotines y también coches de la policía local de Granollers.

El pasado viernes 3 de marzo fuimos convocados como CGT Vallès Oriental, junto a otras organizaciones, donde miembros del colectivo nos explicaron el proyecto autogestionario de Ca l’Enkant, un espacio abierto donde se diera lugar a todos aquellos colectivos, organizaciones sindicales, políticas, etc. e individuos que están en la lucha por el cambio social y contra este sistema capitalista de explotación.

Con todas las dificultades del caso, comenzando con la presión que ya había comenzado a ejercer las fuerzas del desOrden establecido, esta juventud granollerina había comenzado a andar y construir otros modos de lucha para cambiar el sistema, tocando uno de aquellos recintos sagrados del Poder: la Propiedad Privada.

Más allá del desalojo de hoy, el tejido ya comenzó a construirse, los lazos perdurarán y buscarán nuevos espacios, porque el primer espacio que ya se conquistó en esa acción, fue el espacio de las mentalidades, fue comprobar que las propiedades capitalistas inútiles se pueden hacer colectivas y darle una utilidad social. Lo que aparentemente era sólo un experimento, puede ser una pincelada de realidad, esta realidad de ocupación de espacios, de la reutilización de edificios privados en desuso, con un fin social, cultural y de transformación.

El Centro Social Okupado de Can L’Enkant es un germen, es un inicio, porque en el pronto colapso de este sistema, no les alcanzarán todos los antimotines del mundo para detener la voluntad popular, el deseo de libertad, igualdad y autogestión social.

CGT Vallès Oriental
c/ Francesc Macià 51, Mollet del Vallès
Telf: 93 593 1545 /  625 373332
email: cgt.mollet.vo@gmail.com
Web / Facebook / Twitter

———————————-
Comunicat de Ca l’Enkant Granollers
[15/03/2017, 13:40h]

Avui a les 6 del matí unes 20 brimos venien des de Sabadell per desallotjar a les 15 persones que en aquell moment estaven a Ca l’Enkant. Ho han fet utilitzant la força, el despreci i imposant la por. Però sobre tot, ho han fet amb la complicitat de l’Ajuntament de Granollers que en tot moment sabia el que passaria. Per tot això convoquem avui a les 19h concentració a la plaça de la Porxada de Granollers, per denunciar l’abús de poder del capital, que en tot moment ha tingut el poder judicial al seu bàndol, vulnerant drets de les persones que formaven part del CSO, i amb la complicitat absoluta de l’ajuntament. Ens van volguer enterrar però no sabien que érem llavors #JoTambéEnkantoGranollers

EnkantGranollers [fb]
#JoTambéEnkantoGranollers

 

Mar 142017
 

Este próximo sábado 18 de Marzo a las 9:45 h, se realizará en el Centre Cívic La Marineta, una sesión formativa sobre
“¿Qué es la CGT?, Señas de identidad, estructura y funcionamiento orgánico”, un tema que creemos de máxima importancia para toda la afiliación y l@s delegad@s de CGT.

 

Lugar: Centre Cívic La Marineta, carrer de l’Església, 7, Mollet del Vallès
Ponentes:
– Eva Sánchez (Secretaria de Organización de CGT Federación Local de Bacelona),
– Demetrio Bermejo (Secretario de Organización de CGT Vallès Oriental).

Para  confirmar vuestra asistencia, rellenad este formulario.

Salud!

CGT Vallès Oriental
c/ Francesc Macià 51, Mollet del Vallès
Telf: 93 593 1545 /  625 373332
email: cgt.mollet.vo@gmail.com
Web / Facebook / Twitter

Mar 082017
 

CGT CONVOQUEM A LA VAGA D’ENSENYAMENT DEL 9 DE MARÇ

MANIFESTACIÓ a Barcelona a les 12h des de Pça Universitat i ASSEMBLEA OBERTA de Treballadors/es de l’Ensenyament a les 16h a la nostra seu (Via Laietana, 18, 9è pis).

Manifestació a Tarragona, 12h Plaça Imperial Tarraco

Des de CGT Ensenyament cridem a totes les treballadores i els treballadors de l’ensenyament públic de Catalunya a participar a la vaga que, a nivell estatal, convoquem els sindicats (CCOO, UGT, STES, CGT), les federacions d’AMPA (CEAPA), diversos sindicats d’estudiants i moviments de renovació pedagògica, pel proper 9 de març.

Aquesta convocatòria de vaga estatal exigeix la derogació de la LOMCE i la reversió de les retallades imposades pel “Gobierno”. Des de CGT Ensenyament compartim les reivindicacions plantejades a la convocatòria conjunta. Però no volem deixar d’assenyalar que els responsables del deteriorament de l’educació pública a Catalunya són, tant el “Gobierno” central com el Govern de la Generalitat, que han aplicat polítiques molt similars, tant pel que fa a normativa com a la dotació de recursos:

1. Cal la derogació de la LOMCE, una llei privatitzadora i reaccionària. No oblidem, però, que està inspirada i que té moltes semblances amb la LEC, que està molt més desplegada a Catalunya. Exigim l’aturada immediata dels Decrets de plantilles i d’avaluacions.

2. És del tot imprescindible acabar amb les permanents retallades que aplica el govern del PP als serveis públics i a l’ensenyament. Mitjançant els acords de la política fiscal i financera aquestes retallades es tradueixen en retallades, també, del Govern català com les que hem patit aquests darrers anys.

La vaga del proper 9 de març suposa una oportunitat de mobilitzar-nos amb contundència i avançar en les reivindicacions d’àmbit estatal. I també ha de permetre donar continuïtat a la mobilització que ha permès que l’ensenyament sigui l’únic sector que, a Catalunya, hagi començat a revertir retallades. La signatura de l’acord entre USTEC, CCOO, i UGT amb el Departament i la desconvocatòria de la vaga conjunta del 9F va impedir donar continuïtat a la lluita per aconseguir aquelles reivindicacions urgents i encara no assolides de la plataforma de mínims. Els mateixos sindicats ara no volen que la vaga del dia 9 de març serveixi a Catalunya per assenyalar també al Govern de la Generalitat i exigir-li les reivindicacions pendents, quan segurament encara no s’hauran aprovat els pressupostos:

Des de CGT Ensenyament, a més d’exigir la derogació de la LOMCE i la reversió de les retallades del govern de l’Estat, el proper 9 de març sí continuarem exigint al Govern de Catalunya:

  • Reducció de les ràtios (20 a infantil i primària, 25 a secundària i 30 a batxillerat). Cap tancament de grups públics i acabar amb la massificació a secundària. Si s’han de suprimir grups que sigui a la concertada.
  • Reducció de l’horari lectiu a 18 hores a secundària i 23 a primària.
  • Aturar el desplegament de la LEC (decret de plantilles, i processos d’avaluació).

Aquestes reivindicacions són possibles amb mobilitzacions contundents i continuades. Per això, cal que ens organitzem als centres i les assemblees i exigim als sindicats que convoquen a la vaga del 9 de març continuïtat en les mobilitzacions, tant a nivell estatal com a Catalunya.

CGT Ensenyament
http://cgtense.pangea.org/
http://www.facebook.com/CGTENSE
https://twitter.com/CGTEnsenyament

Mar 082017
 

#RNtvLucha8M

Programa Especial de Rojo y Negro en Lucha dedicado a las Mujeres Trabajadoras.

Se incluyen reportajes de los siguientes conflictos:

  • Huelga de hambre en Sol contra las Violencias Machistas:El pasado 9 de febrero varias mujeres iniciaron una huelga de hambre en la madrileña Puerta del Sol en protesta por las Violencias Machistas. No la abandonaran hasta que las instituciones escuchen sus demandas.
  • Mujeres en la informática, abandonadas a su suerte:Mujeres en el sector informático luchando en un mundo de hombres.
  • Trabajadoras del sexo en lucha por sus derechos:El trabajo sexual siempre es voluntario, el resto es trata de personas, una grabe violación de los derechos humanos. No existen datos del número de personas que realizan trabajo sexual en España. Según una encuesta del INE, el 27,3% de los hombres  que han mantenido relaciones sexuales admiten haber pagado alguna vez por ello.
  • Telemarketing:El 80% de las personas que trabajan en telemarketing son mujeres. Solo el 15% ostenta cargos de dirección. Las mujeres tienen que elegir entre su carrera profesional o la conciliación familiar. La Ley de Igualdad no se aplica en el sector.

 

Enlace a páginas oficiales del programa RNtv:
Web: http://rojoynegrotv.org/
Canal YouTube: https://www.youtube.com/RojoynegroTv
Twitter: https://twitter.com/rojoynegrotv
Facebook: https://www.facebook.com/Rojo-y-Negro-TV

Secretaría de ComunicaciónFoto del perfil de Comunicacion Cgt
CGT Confederal

Mar 062017
 

ManifiestoDescarregar díptic en pdf

Companys, companyes,
este 8 de marzo de 2017, Día Internacional de la Mujer Trabajadora,
“Bailemos juntas nuestra Revolución”

El miércoles 8 de marzo, estaremos a partir de las 17:00h repartiendo octavillas en Mollet. Si quieres sumarte, contacta con nuestro sindicato.

Y el sábado 11 de marzo, a las 18:00h, en el Centre Cívic “La Marineta” de Mollet, pasaremos el documental “Cuidado, resbala” [http://cuidadoresbala.com/], con posterior charla-debate.

Te esperamos,
Salut

CGT Vallès Oriental
c/ Francesc Macià 51, Mollet del Vallès
Telf: 93 593 1545 /  625 373332
email: cgt.mollet.vo@gmail.com
Web / Facebook / Twitter

Feb 282017
 

El día 18 de Marzo a las 9:45 h, se realizará en el Centre Cívic La Marineta, una sesión formativa sobre
“¿Qué es la CGT?, Señas de identidad, estructura y funcionamiento orgánico”, un tema que creemos de máxima importancia para toda la afiliación y l@s delegad@s de CGT.

 

Lugar: Centre Cívic La Marineta, carrer de l’Església, 7, Mollet del Vallès
Ponentes:
– Eva Sánchez (Secretaria de Organización de CGT Federación Local de Bacelona),
– Demetrio Bermejo (Secretario de Organización de CGT Vallès Oriental).

Para  confirmar vuestra asistencia, rellenad este formulario.

Salud!

CGT Vallès Oriental
c/ Francesc Macià 51, Mollet del Vallès
Telf: 93 593 1545 /  625 373332
email: cgt.mollet.vo@gmail.com
Web / Facebook / Twitter

Feb 242017
 

Manifiesto de CGT Catalunya por el 8 de marzo 2017, Día Internacional de las Mujeres Trabajadoras

Ya hemos llegado al Día Internacional de las Mujeres Trabajadoras y tenemos que empezar hablando de lo que siempre decimos de manera incansable. Lo decimos cada día con insistencia.

Las mujeres, que sostenemos el mundo, que en las peores adversidades sacamos adelante aquello importante para la vida, cobramos menos que los hombres por realizar el mismo trabajo, por el simple hecho de ser mujeres. Parece ser que todavía somos el complemento al sueldo del hombre. Las mujeres sufrimos agresiones machistas en el trabajo, en casa y en las calles. Nos juzgan por nuestros cuerpos, pretenden tratarnos como mera decoración, como esclavas de su deseo, o como sus trabajadoras domésticas personales. Las mujeres realizamos las tareas de cuidado sin que sean ni repartidas ni valoradas. Aquí no ha habido ni hay reparto del trabajo ni de la riqueza que genera. Las mujeres recibimos de manera cotidiana la doble agresión de todos aquellos que consienten y callan ante cualquier forma de machismo ya sea el político de turno, el compañero que no quiere coger la escoba, el empresario que fomenta que el acoso quede impune, el juez que relativitza los feminicidios… la lista es larga.

Article sencer: CGT Catalunya

Feb 232017
 

Foto La DirectaLos compañeros y compañeras de CGT Sector Social denuncian la opacidad y carencia de control público en los centros de menores gestionados por grupos privados.

El aumento de incidentes y la degradación de condiciones está relacionado con el proceso de privatización que ha hecho que el 80% de las plazas actuales estén gestionadas por grupos privados.

Artículo completo: La Directa

Comunicat CGT Sector Social:
DGAIA i infància en risc, maltractament institucional i portes giratòries

Web: CGT Sector Social (Ensenyament)
Facebook: CGT Sector Social
Twitter: @sectorsocialcgt

 

Feb 232017
 

Xerrada-debat: ’Subcontractació, la precarització insuportable i consentida’

Dijous 2 de març, 10.30h, local CGT Barcelona, Via Laietana 18, 9è

A càrrec de:

  • Desiderio Martín, Secretari de Formació i Salut Laboral del Comitè Confederal de la CGT
  • Miguel Moya, del secretariat del Sindicat Federal de Telefònica de CGT

Organitza:
Federació Metal·lúrgica de Catalunya FEMEC-CGT

Feb 232017
 

Concentración de solidaridad por el juicio a los represaliados por TGT el 1 de marzo en los juzgados de Gavà

Por todas y todos, es conocido el conflicto que mantenemos con la empresa de productos lácteos de Viladecans Teodoro García Torralba (TGT), pero por si todo lo ocurrido hasta ahora (6 compañeros afiliados a CGT despedidos, nuestros delegados sancionados con 45 días de suspensión de empleo y sueldo, denuncia penal contra los delegados de CGT y contra el Secretario General de la FL de Viladecans, ahora con la complicidad de uno de los delegados de UGT nos encontramos con una nueva denuncia penal en contra de nuestros compañeros.

La vista de la misma se celebrará el próximo miércoles 1 de marzo, a las 11:45 horas, en el juzgado de instrucción nº 4 de Gavá, sito en la Plaza Batista i Roca s/n. Por ello y para que los compañeros se sientan arropados por la organización, os solicitamos que en la medida de las posibilidades de cada ente, el próximo 1 de marzo, todas y todas demostremos a TGT que cuando tocan a uno de los nuestros, nos tocan a todos.

Salud

Secretariado Permanente FL CGT Viladecans
https://www.facebook.com/cgt.viladecans.1/

Feb 232017
 

Unipost condemnada a pagar les pagues extres de 2016: nova victòria per als treballadors/es d’Unipost després de la demanda de CGT

El 17 de febrer de 2017 s’ha notificat la sentència del judici celebrat en l’Audiència Nacional (Madrid) el passat 14 de febrer, després de la demanda presentada per CGT (a la qual s’ha sumat la de la resta d’Organitzacions Sindicals) pel no abonament del 60% de la paga d’estiu de 2016 ni de la totalitat de la paga de Nadal de l’any 2016. L’empresa disposarà de 5 dies hàbils per presentar recurs davant el Tribunal Suprem.

“Reclamant-se per CGT, CCOO, UGT i USO respecte de UNIPOST l’abonament del 60 per cent no abonat respecte de la paga extraordinària d’estiu i la totalitat del Nadal, amb els de interessos de demora, així com la imposició de multa i condemna al pagament dels honoraris dels lletrats, l’Audiència Nacional estima les demandes per considerar que les reclamacions dineràries efectuades tenen perfecte encaix en la normativa convencional aplicable al cas, i considerar que l’empresa actua amb temeritat i mala fe obligant reiteradament als sindicats a litigar sobre la mateixa qüestió”.

Prèviament es desestimen (a Unipost) les excepcions d’inadequació de procediment, doncs s’impugna una pràctica d’empresa, i de litispendència (l’empresa demanava ajornar el judici), pel fet d’existir un procediment pendent de judici en el qual l’empresa impugna la decisió de la Comissió Consultiva Nacional de Convenis Col·lectius (CCNCC) que va denegar la seva petició de despenjament de Conveni en la qual pretenia retardar l’abonament de la paga de nadal de 2016 al mes de gener de 2018, i és que l’empresa va voler intentar acordar amb els sindicats ajornar la part de la paga de Nadal fins al judici del recurs de la CCNCC, però CGT ES VA NEGAR EN ROTUND.

Article sencer: CGT Catalunya